Obniżona odporność to zmora, która wysysa chęć do codziennego podbijania rzeczywistości.  Jesteśmy apatyczni,  zasmarkani i co rusz wpadamy w nową chorobę. Zazwyczaj na porządku dziennym jest ból gardła, katar i ciągłe bóle głowy.  Po piątym przeziębieniu w ciągu dwóch miesięcy, niechętnie  widzimy spacery na świeżym powietrzu i te aktywności , które zazwyczaj przynoszą wiele frajdy, ale  są punktem zapalnym nowych chorób.

To, że nasz organizm jest osłabiony i ma obniżoną odporność nie bierze się znikąd. Systematycznie doprowadziliśmy do takiej sytuacji. Sam odpowiedz sobie co w Twoim przypadku mogło być przyczyną. Poniżej podaje możliwe przyczyny spadku odporności organizmu:

Dlaczego masz obniżoną odporność?

Zła dieta, która powoduje namnażanie niekorzystnych bakterii i pasożytów w Twoim organizmie- to one są najpoważniejszą przyczyną obniżenia odporności. Brak w organizmie witamin A, C, E, witamin z grupy B sprawia, że organizm dużo gorzej radzi sobie ze zwalczaniem mikrobów atakujących organizm.

Permanentny stres, który osłabia cały układ odpornościowy poprzez zaburzenie gospodarki hormonalnej. W okresie, gdy organizm jest pod wpływem stresu, lęku i negatywnych emocji produkuje hormon kortyzol. Ten z kolei odpowiada za zmniejszenie się stanu białych ciałek w naszej krwi. Mniejsza ilość białych płytek powoduje że organizm traci zdolność wytwarzania przeciwciał.

Długotrwała antybiotykoterapia

To bardzo często powód drastycznej zmiany odporności. Poprzez długotrwałe leczenie wykosiliśmy z organizmu wszystkie bakterie, które chroniły organizm

Częste spożywanie alkoholu oraz innych używek

Niestety tak trudno się z nimi rozstać, ponieważ są źródłem przyjemności. Konsekwencją nadużywania kawy, papierosów alkoholu jest bardzo słaba odporność i zaburzenia pracy całego organizmu.

Brak snu

Podczas snu nasze komórki przechodzą regenerację, dlatego jeśli przerywamy ten naturalną autonaprawę organizmu efekty w postaci osłabienia systemu immunologicznego przyjdą bardzo szybko.

Brak aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna zwiększa produkcje białych ciałek krwi, dzięki czemu organizm jest w stanie produkować własne przeciwciała.

Aktywność fizyczna wspomaga termoregulacje organizmu- co powoduje, że organizm uczy się reagować na zmiany temperatury otoczenia i obecność drobnoustrojów. Racjonalny wysiłek fizyczny walczy ze stresem poprzez wydzielania się tzw. hormonów szczęści : serotoniny.

 

Niestety zazwyczaj widzimy w swoim sposobie życia, że kilka grzeszków z tego zestawu zostało przez nas popełnionych i stąd efekty .

Jak zatem wspomagać nasz układ immunologiczny, aby mógł nam służyć?

 

 Sen, aktywność i zmiana nawyków żywieniowych

Pierwsza rzecz, o którą zadbać musimy bezwzględnie to sen i aktywność. Z aktywnością spróbujcie tak jak ja –najpierw codzienne ćwiczenia w domu, aby przywrócić naturalną równowagę organizmu.

Bez zmiany trybu życia nie ma co marzyć o wzroście odporności.

Dieta musi zawierać więcej warzyw strączkowych, brokułów, kasz, a mniej mięs. Z owoców trzeba postawić szczególnie na grejpfruty i cytryny. Bakterie, które produkują w naszym układzie pokarmowym toksyny wpływające na zmniejszenie odporności to zazwyczaj padlinożercy, którzy uwielbiają mięso. Jeśli jemy dużo mięsa to właśnie te bakterie mają doskonałe warunki do rozmnażania. Z diety należy wyeliminować słodycze. Jeśli już nie możemy się im oprzeć to należy je zredukować i zamienić na te naturalne: daktyle, suszone śliwki, ananasy, żurawina

Nie będę dziś rozpisywać się o diecie ponieważ to temat na długi artykuł.

Mleko z miodem i czosnkiem

zmniejsz

To specyfik, który nie tylko jest pierwszym kołem ratunkowym przy przeziębieniu. To połączenie w nieinwazyjny sposób wspomaga odporność organizmu.

Jeżówka pospolita

echinacea-2887013_1280

Niezmiennie od kilkuset lat na czele naturalnych sposobów podnoszenia odporności stoi jeżówka pospolita. To kwiat, który na pewno będzie w moim ogrodzie od wiosny. Jest niezwykle pięknym wieloletnim kwiatem, który ma wyjątkowe właściwości wspierające nasz system immunologiczny. O tym niezwykłym kwiatku napisze specjalny artykuł -już w przyszłym tygodniu, ponieważ jest to numer jeden podnoszenia odporności.

Herbata z owoców dzikiej róży i pigwy

Zarówno dzika róża jak i pigwa obfitują w witaminę C oraz  występują w nich również inne witaminy, takie jak B1, B2, B3 (PP), A, E i K. Bogactwo witamin gwarantuje ogólne działanie wzmacniające.

Swoją drogą herbata z dzikiej róży pigwy i miodu smakuje wyśmienicie!!!

Lipa

Mam sentyment do suszonych kwiatów lipy, ponieważ zbierałam je jeszcze z dziadkiem. Głównym zadaniem lipy jest walka z przeziębieniem. Wyciąg z lipy jest stosowany jednak również w preparatach podnoszących odporność. Wypicie co kilka dni filiżanki lipy z cytryną zamiast herbaty na pewno wspomoże nasz system immunologiczny

Zapachy, którymi się otaczamy

Większość zapachów, którymi zazwyczaj faszerujemy nasz dom działa bardzo negatywnie na nasz układ odpornościowy. Jeśli chcesz, aby zapach nie tylko był przyjemny ale był również sojusznikiem dla Twojego zdrowia-  wybieraj zdrowe zapachy do domu. Tu jest dobre miejsce, gdzie kupisz szereg zapachów na bazie wyłącznie olejków eterycznych Naturalne zapachy Madlennnhandmade.

Zapachy, które wspomagają odporność organizmu to między innymi Mild Autumn, Hot Winter, Onitsza.

Możesz kupić sobie olejki eteryczne i z nich komponować własne zapachy w Twoim pomieszczeniu. Dobierz ich właściwości tak, aby zwiększały twoją odporność i pięknie pachniały.

 

Olejek z oregano

Przeczytałam o tym specyfiku ostatnio. Potem zasięgałam języka u kilku znajomych, którzy korzystali z tego sposobu na poprawę odporności. Wypowiadali się bardzo pozytywnie.

Juz Hipokrates –jeden z najsłynniejszych lekarzy starożytnej Grecji uważał ten olejek za panaceum na bardzo wiele dolegliwości: niestrawność, katar, kaszel, infekcje i wiele innych

Niestety- smak ma paskudny i przez pół godziny dochodzę do siebie po wypiciu wody z tym okropieństwem.

Olejek z oregano kosi wszystkie bakterie-te dobre niestety też, tak więc trzeba szybko wprowadzić do organizmu te dobre i zapewnić im dobre miejsce do życia.

To na razie na tyle. Pamiętajcie, że najważniejszy jest powrót do równowagi i spokojniejsze życie, wtedy wszystko stopniowo wróci do normy.