Media nie od dziś prześcigają się w szukaniu sensacji. Zamiast stawiać na rzetelność, i obiektywne przekazywanie faktów, to coraz częściej szukają na siłę tanich sensacji, skandali, oraz plotek, aby zwabić potencjalnego odbiorcę. Kontrowersyjne tytuły artykułów, często nie do końca związane z tematem, są dziś codziennością. Można odnieść wrażenie, że media nie cofną się przed niczym, aby człowieka zainteresować, wzbudzić w nim szok, czy zachęcić go do dyskusji na dany temat.

W całej tej pogoni za czytelnikiem, niestety coraz bardziej zanika etyka dziennikarska. Takie pojęcia jak dobre obyczaje, szacunek względem drugiego człowieka, czy wreszcie prawda i obiektywizm, to dziś dla wielu dziennikarzy wyrazy kompletnie obce. Ciężko się jednak dziwić takiej postawie, gdy jedyną miarą sukcesu, jaką stosują media, są wskaźniki oglądalności czy sprzedaży. Coraz mniejsze znaczenie ma obecnie zawartość merytoryczna artykułów, a jedynie to, czy wywołał on odpowiednio duże poruszenie wśród odbiorców.