Gdy chcemy dotrzeć z informacją do szerokiego grona odbiorców musimy rozważyć, jakimi kanałami medialnymi dana informacja ma szansę dotrzeć najszybciej. Wybór kanału jest w pewnym stopniu zależny od charakteru informacji. Jeżeli informacja skierowana jest do osób starszych wybierzemy media tradycyjne, takie jak radio i telewizja. Gdy kierujemy informację do osób młodszych, to oprócz tradycyjnych kanałów dystrybucji do dyspozycji mamy Internet. Jednak w przypadku Internetu niełatwo być skutecznym, a przekaz należy umieścić w możliwie wielu miejscach. Nie wystarczy przekazywanie informacji na głównych stronach popularnych portali informacyjnych. Musimy skorzystać z platform i serwisów umożliwiających umieszczanie bezpłatnych treści wideo oraz najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Media społecznościowe cechują się bardzo szybkim rozprzestrzenianiem informacji, lecz okres, w którym rozpowszechniana treść jest atrakcyjna dla odbiorców uległ znacznemu skróceniu i „żyje” w sieci czasami kilka godzin.