Meble do biura z założenia powinny być nie tylko nowoczesne i dopasowane do danego miejsca, ale muszą także charakteryzować się dużą użytecznością i praktycznością. Jako że zadaniem takich mebli jest w szczególności przechowywanie i składowanie ważnych dokumentów firmowych, powinny być przede wszystkim bardzo pojemne i zdolne do pomieszczenia wszystkich niezbędnych akt i przedmiotów. Ważna jest także odpowiednia organizacja i możliwość umiejętnej segregacji materiałów. Szafy i szuflady powinny być nie tylko pojemne, ale także odpowiednio podzielone na segmenty umożliwiające przechowywanie. Z kolei jeśli chodzi o fotele i krzesła pracowników, powinny być dobrane do wysokości biurka – zapewni to odpowiedni komfort podczas pracy, na przykład przy komputerze. Warto stawiać na fotele na kółkach, zamiast twardych i sztywnych krzeseł, które nie należą do najwygodniejszych, zwłaszcza przy kilkugodzinnej pracy. Odpowiedni porządek i komfort da się łatwo umożliwić za pomocą praktycznych mebli biurowych.