Nauka historii towarzyszy dzieciom od pierwszych lat edukacji. Oczywiście, im młodsze dzieci, tym prostsze są te zagadnienia, a im wyższa klasa tym sprawa się bardziej komplikuje. Ważne jednak, że pewna świadomość budowana jest od najmłodszych lat. Problem polega jednak na tym, że rzadko kiedy można spotkać takiego ucznia, który lubi historię.
Może się to brać z tego, że jest to dość obszerny materiał, duży, który często też jest nieodpowiednio przekazywany uczniom, a to ich po prostu zniechęca i budzi w nich negatywne nastawienie. A wystarczyłoby zmienić nieco sposób i być może zwolenników historii znalazłoby się zacznie więcej.
Z czym bowiem kojarzy się nam historia? To konieczność wyuczenia się dat, zdarzeń, konieczność wyuczenia się po prostu treści, co dla dzieci kojarzy się ze zwykłym wkuwaniem. Tymczasem, historia to zdarzenia, to dzieje, to akcja, to prawdziwa i wartka akcja, w której zwroty następują niemalże co chwila. To ogromna dynamika i jeżeli uda się dzieciom ją odpowiednio pokazać, to mogą się zainteresować.