Perfumy to magia, indywidualizm i rozlewająca się po zmysłach przyjemność.  Tylko nieliczne  z pojawiających się na rynku kompozycji mają szanasę zadomowić się na dłużej.  Rynek zalewany jest nowościami, a o ich być albo nie być, nie decyduje  tylko ich zapach i działanie na nasze zmysły, ale działania marketingowców. To one sprawiają, że pośród morza zalewających nas zapachów, sięgamy po wybraną kompozycje, aby ją sprawdzić i ewentualnie zapisać do naszego stałego zestawu.

Reklamy to małe dzieła sztuki.

Nie zawsze te najbardziej kreatywne i wyjątkowe są kasowymi zwycięzcami. Zdarza się tak, że zostaje w pamięci  klip reklamowy, ale nie jesteśmy w stanie powiedzieć co reklamował. Dla producenta reklamy to totalna klęska…

Musimy pamiętać, że reklamy perfum mają za zadanie między innymi  skłonić do kupna lub budować świadomość marki. Zadaniem filmu reklamowego jest  wywołać pożądanie i dać obietnicę czegoś…

To coś, zazwyczaj dopowiadamy sobie sami oglądając reklamę. Zazwyczaj reklamy perfum  bazują na  żonglowaniu naszymi powszechnymi pragnieniami- prawie wszyscy przecież pragniemy być pożądani, atrakcyjni, wyjątkowi i wyróżniać się z tłumu.

Najlepsze reklamy w sieci

Wybrałam dla Was kilka najlepszych reklam. Co decydowało o miejscu na liście najciekawszych reklam perfum? W zestawieniu poniżej  znajdą się takie, na które przeznaczono bajońskie kwoty, te  klipy,  które podobały się tłumom i takie, które sama uważam za niezwykłe. Celowo nie umieszczam przy reklamach miejsca z pozycją- ciężko mi wybrać jedynkę.

Kenzo World

Ta reklama stała się hitem internetu. Brawo za pomysł, nietuzinkowość i zaciekawienie widza zapachem w tak inny, jak na spot reklamujący perfumy sposób. Ta reklama łamie stereotypy spotów perfum, a zarazem całkowicie realizuje cel powstania tego klipu. Efekt: większość z nas pójdzie do perfumerii z ciekawości, aby  zobaczyć zapach.

W reklamie występuje mało znana aktorka Margaret Qualey, a spot wyreżyserował Spike Jonze. Długo zastanawiałam się czy ta reklama powinna być moją jedynką.  Ciekawostka: Klip doczekał się nawet swojej parodii.

Channel Nr. 5

Channel zdecydowanie nie żałuje pieniędzy na reklamy. Praktycznie każda reklama tej marki kosztowała krocie. Wybrałam ta najdroższą i jednocześnie taką, która zrobiła na mnie największe wrażenie.

To reklama z Nikole Kidman oraz wyjątkowym przystojniakiem Rodrigo Santoro.

Reklamę wyreżyserował ten sam producent co „Moulin Rouge”. Taka widowiskowa bajka ale z przytupem i w doskonałej obsadzie. Budzi emocje i buduje świadomość marki za każdym rogiem. W kręceniu krótkiego spotu udział wzięło ponad 250 statystów, oraz wykorzystano biżuterię o wartości 30 milionów dolarów.

Heat Beyonce First Fragrance

Jedna z reklam, która została zakazana ze względu na zbyt wyzywająca kreację Beayonce.

Wedłlug mnie reklama doskonale pokazuje charakter zapachu. Jeśli oglądając reklamy możemy wyobrazić sobie przynajmniej częściowo charakter reklamowanych perfum,  to możemy mówić o sukcesie producentów. W tym przypadku tak jest.

Jean Paul Gaultier Le male Commercial

Ta reklama jest po prostu inna. Ujęła mnie.

Twórcy wyszli ze schematu i udało się zrobić naprawdę ciekawy spot reklamowy.  Minus za to, że oglądając reklamę w ogóle nie jestem w stanie wyobrazić sobie zapachu.

Dolce Gabana Sicily

To widowisko nie będzie podobało się każdemu. Jest w moim zestawieniu ponieważ jest inne . Wyraźnie różni się od cukierkowych, pełnych koloru reklam.  Odtwórczyni głównej roli to piekna Monica Belluci. Reklama oparta na historii,  która rozpoczyna się obrazem kobiety płaczącej nad trumną…Nietypowo prawda?

Co zostaje w pamieci po obejrzeniu reklamy? Skradziona halka  z zapachem,  która jest  wąchana i podawana z rak do rąk…

Dior Sauvage

Reklama z uwielbianym i tajemniczym Johny Deepem.

Reklama tu  pokazuje mężczyznę, który czegoś szuka, to coś nie daje mu spokoju. Nie jest cukierkowy, nie ugania się za spódniczkami, tylko szuka czegoś ważnego, czegoś co  być może pozwoli mu uzyskać spokój i  siłę?

Si Georgio Armani

To spot, który uwielbiam oglądać. Znalazła się w tym ekskluzywnym gronie ze względu na emocje, które czujemy oglądając ją. Każda z nas ma powiedzieć si dla siebie.

Kilka historii, kilka pragnień i potrzeb i ta sama siła, która pozwala rozwinąć skrzydła i być sobą…

A teraz jedyna reklama niszowych perfum
Olibere parfumes  L’Etoile Noire

Na koniec przyszedł czas na jeden spot niszowych perfum. Spot jest wyjątkowy, nieco tajemniczy i mocno kreatywny. Mamy tu dzikość i delikatność i przede wszystkim nieustanne tworzenie- ciągle  i na nowo…

Bardzo mrocznie  i dziwnie tu , a przez to ciekawie i intrygująco.

Twórcy klipu budzą ciekawość zapachu w nietuzinkowy sposób. Swoją drogą zapach budzi takie emocje, jak reklama. Doskonale ujęła to Sabatah of Senses na swoim blogu.

Są producenci, którzy kuszą się na niebanalność.  Po latach mamienia klienteli  cukierkowymi banałami skierowanymi  do ludzi, którzy  nie bardzo wiedzą kim są natomiast  to właśnie z reklam wiedzą kim chcą być. Ten klip nie jest dla tej części klientów.

To na tyle.